9 Aralık 2012 Pazar

Hâlâ Pirelli Takvimi'ni Merakla Bekleyen Mal



Mal olmayan kişidir kesinlikle. Bu Internet çağında, bu çöp çağda, herkesin yazar olduğu bu zamanda oldukça saf bir güdünün sahibidir. Seksenler dizisi karakteridir. Candır bi' nevi. Arkadaşları terabaytlarca porno-erotik içerikli arşivler dökse de önüne, elinin tersiyle tek bir hareketle shift+delete yapandır.

O kişi günlük hayatında da oldukça gelenekseldir. Ekmeği kesinlikle fırından alır. Tüplü ve antenli televizyon kullanır. Çayını köy kahvesinde içer, maçını da yine orada eşiyle dostuyla izler. Uçağı ancak rüyasında irice bir kuş olarak görmüştür ve binmeyi aklına getirmemiştir bile. Yani, şehirlerarası yolculuklarında kesinlikle köy otobüslerini tercih eder. Gidip de Metro Turizm'i tercih etmez. Köy kokusu olmazsa midesi bulanır. Pahalı şeyler onu hasta eder, cebi acır.

Gelelim tekrar pirelli takvimi'ne. Bu takvimin yeni sezon projelerini, görsellerini -sevgili köyündeki tek bilgisayar olan- muhtarın laptop'undan Google'de aratarak inceler. Hüzünlenir. Bez mendilini harmandaki bir elma ağacının altında unuttuğu için yine saygıdeğer muhtarımızın printer yuvasındaki A4'lerine siler o tezek kokulu canım göz yaşlarını. Ulan çok iyi adamdır o adam ya. Pirelli matbaası sanki ve adeta onun hüznü, mutluluğu, insancıllığı için çalışır sadece. Adı yoktur. Adı tüm dillerde yoksul, tüm yalnızlıklarda kayıp.

Yeni takvimine kavuştuğu o an, önce karısından tenha bir yere çekilir. Çocuklarından da uzakta bir yere. Harmana gider, iyice en yabana. Cep telefonu çekmiyorsa tamamdır. Çünkü çığlıkları az sonra çevre köylerden bile duyulacaktır. Bir Pirelli ağıtıdır seslendireceği türkü. Requiem For A Pirelli. Elleri titrer. Köyünde bulunduğu noktadan binlerce kilometre uzaktaki Pirelli Kadınları’na göz gezdirir. gözleri kamaşır. Gözleri dolar, uçkuru çözülür, dile gelir. Sevaba girer. "İyi ki," der. "Pirelli güzeline bakmak sevap." En sevdiğimiz insanımızdır o bizim. Muhtar da çok sever onu. Sevmese odasına alır mı lan zaten. Mantık bi' kere. "Adam A4'e silindi," diyorum size.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Samimiyetinizi Dökün