11 Mart 2016 Cuma

Yaralarımız Kapalı Girilemiyor - Şerhh Dergi - 2015/1




Yaralarımız Kapalı Girilemiyor


                                                                            "bir şiir okundu mu aşk gıdıklanıyor, gülüyor belki" ilkerler
                                                                                           
devir değişti
bir dilek yut
yağmurluk giyenler günaha girerler
ikimizden birinin sarhoş olması ümit verici
eski sevgililer hep üzer, eski olduysa eğer
ve uçakları gördükçe kendimi yalnız hissediyorum

gözyaşlarını içiremezsin şiire kanayan bir rakı gibi
seni seviyorum on üç harf
seni sevmiyorum on dört
uğursuzluk en çok bize yakışıyor
ve şair yaşadıkça anlar sonu
şiirin başlangıcı olduğunu

yarım dokunuşlu münferit bir ziyaret
sevişlerin iptidai, obua gülüşlerin
ve ağlaması cinayet sonrası kırmızıya çalınmış
ağlaması için küçük bir kız çocuğunun baktığı
büyük hayalleri yıkmaya benzeyen
yaza münhasır, fodul husumet

rüzgâra sordun ne dedi
teninde ipek oldum
toprağa sordun ne dedi
hem uyuttum hem uyandırdım
vur dediler, öldürdüm
ve allah rahmet eylesin

ben ettim, sen ettin
icat olundu böylece bir kasap havası
yalnız değilsinizdir artık
tekel bayiide buluşuyorsanız arkadaşlarınızla geceleri
ve elbette yıkanmak güzeldir
önemli olan bir tasla iki duş

kalemin kılıçtan keskin olduğu görülmüştür
şimdi kalem de bir işe yaramıyor, kılıç da
ben de bir işe yaramıyorum
ve ben zaten ne işe yararım ki
bir kaza kurşunuyla aranızdan ayrılmadıkça
kaptan, orta kapı

beni sev aşkın namına
her şey asal olsun
hayat sigortasıdır şiirler şairlerin
ve böylece en güzel resimdir durgun bir göle yansıyan
beni sev, profil fotoğrafını öpen insanlarız sonuçta
sevmek eroinden beter

aç yorganı soğusun güneş
aşk zarını hep yek severim
asal insanlar bilirler yalnızlık dökmeyi
ve sadece kendisine ve hüzne bölünür sonbahar
laf aramızda, laf kara kedi
peynirin bile yarımı ucuz, tamı pahalı

içim dışım birdir bir
her âşığın kanında vardır septisemi
içimdeki notalar yedi faktöriyel
ve okyanus birçok dilde o ile başlar
bu gülüş güzel
birazdan kaybolurum burada

bir iyidir kardeşim
yalnızlığa en yakın olandır
içimde seni geçen her yeşil, kırmızıya duruyor
ve sarıların ön sevişme
oydu, bir bakışta yazdım şiirini
aşk yönünden astronomik

batıdan batma güneş, doğudan doğ
yağmuru sevmediysen, bu harı öpersin sen
ve beni sevmeyen yılan bin yıl koşasın
çok mutsuzum, kıskananlar çatlasın
mutsuzluğu da sev
böylece insan olacaksın
çünkü yaralarımız kapalı girilemiyor


İlker Filiz
Şerhh - 2015/1


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Samimiyetinizi Dökün