1 Kasım 2016 Salı

Sevmek Tamamı - Karangu Fanzin - Sayı: 1





sevmek tamamı

üstümde iki parlak inci, görüyor kalbimin içini
çiçeklerin yalnızlığı bir düğme, sardı kendini
mesafe korunamıyor, güneş yeterince uzakken hâlâ
yıldızlar söndü sönmedi, acısı sonra
kötümser kirpikler bakar karanlıktan aylarca
ara sokaklarda yıllardır sahipsiz şiirler
her yöne deli deli kendini gizler
kızıl saçların rengin ahengine ulaşır
seninle birlikte kumsallarda bembeyaz yüzlü bir köpük savaşır

fışkıran bir geometrik şekle dönüşüyorum hep
üç gen şeklinde birbirimize, evren, sen, ben yek
gövdemde atıyor kalbim, hoşlanıyorum
başka yerde atsa irkilirdi çoğu beden
şiirlerimi okumayın, her şeyi bir şeye benzetiyorum

bekliyorum, bir çocuk doğruyu bırakmayı geçirir aklından
bir çocuk suçlu suçlu çıkmasın çocukluğundan
kirpikler uzar, bakışlar yalansa ve geç olduysa, gelmeyeceksen
bir sağırın uykusu kadar derin kendine hazırladığın ihanet
sevgiyle, şefkatle gelmeli inanç
bir gülü yaratırız böylece cesurca
yani hiç işi olmaz inancın korkuyla

fakir bir şairdim aynı nehre iki kez girdiğim doğru
gece fazla ilgi çeken varlığıyla sevgiden yana geveze
zengin bir şairdim içi ruh dolu vücudumla yükseldiğim doğru
dokunarak nükseden hakikatin bir adı varsa yoksa ellerin
ölmeyi unutan, sana gelmiş hafızayı güçlemenin sanatı bu

kendime söylediğim bir yalanı ödedim girerek bin yılan deliğine
dağınıklığın düzenini yazarken şiirimde ağır döngü
gezinelim, yok olalım bu yenilgi derin dündü
ellerimde doğanın sevda problemi
papatya değil, sevsem mi sevmesem mi çiçeği
içi çocuk kıyısında, dışı her mevsim masal
kötü haberlerle hayata tutunup ruhu yükseltirken şair
eğer uçuyorsa
şahitleri yoksa
tamamdı

ilker filiz
karangu fanzin - sayı 1 - 2016




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Samimiyetinizi Dökün