14 Mart 2017 Salı

O Kadar Öte Ki, Kanatları Zihninde - Fin Fanzin - Sayı: 2



O Kadar Öte Ki, Kanatları Zihninde

                                        "ben bir başkasıdır" Arthur Rimbaud


ey öteki, bilmez misin yaşadığın yalnızlığı
ötede olanlar rahat yüzü görmezler
zihnimize konan yaşlı bir kahin gibi
isyana uyup, alkolü terleterek
öteye giden şu kargayı takip etmeli
takip etmeli ki bakın neler söylüyor:

her şey biter; aynılık, kodamanlık, husumetlik
ve bir şey var cennetlik
ampirik aforizmaların sahibi kaim avangard
vehim içinde komplimanları izler bu nizamda
menzil ne olursa olsun, inzivaya çekilmeden
sarsaklık giderilmeli
adabımuaşeret ve diyalektik arenası bize levanteni yasaklar
optik bilmeyen dejenerasyon yönünü göremez
kokina budayan dülger gibi kalır ortada
haham! hiç güleceğim yoktu
bir din adamına denk geldi ciddiyetsizliğim
beni anlamanıza ramak kaldı, tecrübeyle sabit
kömün anlayışının tersinedir rehberliğim

kendinizi üç kelime ile tanımlayın
"göremediğiniz dördüncü kelime"
dansın hızlandığı dakikalar bunlar
kimdi bu ötekiler
en eski mısır şairleriydi besbelli
binasıydı piramitler
dünyanın içine kapanık ve gizemli
ve modernizme atılan kancaya tutunandan önce
homo erectus'lar kutlardı şeker bayramlarını şekersiz

gagam yoruldu züğürtlükten
geceleri peynir-ekmekle yiyenlere şahidim
acılarına şehit düştüm
anlamadılar
eriştim gazilik ünvanına
ve ben ve karga karga bak dedi
ya bu şiiri anla
ya da yak dedi

İlker Filiz

Fin Fanzin/ Sayı 2


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Samimiyetinizi Dökün